Frankfurtas. 2015 m. rugsėjo 2 d. Šiandien „Kia Motors“ praskleidžia uždangą nuo visiškai naujo, patraukliu interjero ir eksterjero dizainu, išskirtinėmis naujausiomis technologijomis ir kokybe pasižyminčio „Kia Sportage“ modelio. Naujasis „Sportage“ visuomenei oficialiai prisistatys rugsėjo 15 dieną Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje.

Ketvirtosios kartos naujasis kompaktinis visureigis „Kia Sportage“ buvo kuriamas ant ypatingos sėkmės sulaukusio savo pirmtako pamatų, gausiai pridedant modernumo prieskonių, padėsiančių konkuruoti vis labiau populiarėjančioje savo segmento rinkoje. Atnaujintas interjeras pasižymi aukščiausia medžiagų kokybe, vientisu dizainu bei plačiu, saugumą ir patogumą užtikrinančių naujausių technologijų sąrašu. Patobulinti varikliai ir transmisijos rūpinasi ekonomiškesniu ir ekologiškesniu važiavimu bei daug malonesniu valdymu. 

Pirmą kartą istorijoje „Sportage“ modelio savininkai galės džiaugtis sportiška „GT Line“ komplektacija. Trokštantiems kasdien patirti, ką reiškia dinamiškas ir sportiškas vairavimas, „GT Line“ techninės savybės suteikia tradiciniam modeliui būdingą praktiškumą, tačiau prideda didelę porciją dinamikos. 

„Pastaraisiais metais „Kia Sportage“ svariai prisidėjo prie mūsų sėkmės Europoje. Mums tai neįtikėtinai svarbus automobilis, ypač dabar, kai vis daugiau klientų žvalgosi į visureigius, o kompaktinės klasės segmente vyraujanti konkurencija kaip niekada didelė“, - tikino „Kia Motors Europe“ vadovas Michaelis Cole. 

„Europoje „Sportage“ modelis yra „Kia“ populiarumo flagmanas, aiškiai demonstruojantis prekinio ženklo vertybes bei sudarantis daugiau nei ketvirtį visų mūsų pardavimų Europoje. Kadangi šio segmento ribos sparčiai plečiasi, naujasis, modernų dizainą ir aukščiausią medžiagų kokybę galintis pasiūlyti „Sportage“ modelis sustiprins mūsų pozicijas tarp rinkos lyderių“, - pridūrė M.Cole. 

„Kia Sportage“ yra gaminamas „Kia“ Žilina gamykloje Slovakijoje. Tai vienas geriausiai parduodamų šio prekinio ženklo automobilių Europoje. 2014 metais kompanija pardavė daugiau nei 97 tūkst. „Sportage“ modelių. Tai sudaro 27,5 proc. visų „Kia“ pardavimų.

Ryškus ir žvilgsnį kaustantis 2016 m. „Sportage“ dizainas


Ketvirtos kartos „Kia Sportage“ pasižymi žvilgsnį prikaustančiu dizainu. Dizaineriai stengėsi, kad kiekviena linija spinduliuotų sportiškumą ir energiją. „Sportage“ dizainą kūrė Frankfurte (Vokietija) įsikūrusios „Kia European Design Studio“ specialistai. Jiems padėjo Korėjos Namyang ir Kalifornijos Irvino dizaino centrų kolegos. 

Naujasis „Sportage“ kėbulas pasižymi aštrių ir glotnių linijų kontrastu, tačiau demonstruoja išbaigtą harmoniją ir vientisumą.

Žvelgiant į patrauklų „Sportage“ priekį, sunku nepastebėti didžiulio skirtumo tarp naujojo ir ankstesnės kartos modelio: „Kia“ simboliu tapusios „tigro nosies“ grotelės ir žibintai nebėra sujungti, kaip buvo įprasta matyti iki šiol. Žibintai sumontuoti šiek tiek aukščiau. Žemesnės ir platesnės priekinės grotelės ne tik padeda geriau aušinti variklį, bet ir suteikia masyvumo ir griežtumo. Nepaisant to, kad automobilis išsaugojo savo pirmtako plotį (1855 mm), dėl dizaino pokyčių jis atrodo rimtesnis ir stabilesnis.

„GT Line“ linijai priklausantys modeliai turi „cee‘d GT“ modeliui būdingus „ice-cube“ tipo keturgubus LED rūko žibintus bei aliuminio imitacijos buferio apačią.

Naujasis „Sportage“ turi 30 mm ilgesnę ratų bazę (2670 mm) bei yra 40 mm ilgesnis (4480 mm) už savo pirmtaką. Naujasis modelis taip pat turi geresne aerodinamika pasižymintį didesnį oro aptaką. Nuo aukščiausio stogo taško (lyginant su ankstesniu modeliu, jis liko nepakitęs – 1635 mm) „Sportage“ siluetas švelnia linija leidžiasi link automobilio galo žemyn ir, drauge su didesnėmis ratų arkomis bei griežtesnėmis linijomis, sukuria itin dinamiško automobilio įvaizdį. Ilgesnis priekis (iki 20 mm) bei trumpesnis galas (iki 10 mm) vizualiai „nuleidžia“ stogo liniją ir „Sportage“ atrodo dar veržliau.

Automobilio galas pasitinka horizontalesnėmis formomis ir aiškiai nubrėžtomis linijomis. Bagažinės linijos pabrėžia automobilio plotį ir suteikia rimtumo bei stabilumo. 2013 m. „Kia Provo“ koncepcinio modelio įkvėptus plonus žibintus jungia per visą automobilio galą besitęsianti apdailos juosta. Posūkių signalai ir atbulinės eigos žibintai sumontuoti šiek tiek žemiau. Dėl šio sprendimo apatinė automobilio dalis atrodo sunkesnė, raumeningesnė. „Kia Sportage GT Line“ versija gerbėjų širdis padės užkariauti dvigubais išmetimo vamzdžiais bei metaliniu galiniu difuzoriumi. 

Patrauklus dizainas džiugina ne tik akis, bet ir pinigines. Puikia aerodinamika pasižyminčio „Sportage“ oro pasipriešinimo koeficientas sumažėjo nuo 0,35 iki 0,33. Geresnę aerodinamiką padėjo sukurti ir rekonstruotas bamperis. 

„Sportage“ pirkėjai galės rinktis 16, 17 arba 19 colių aliuminio ratlankius, o „GT Line“ linijai priklausanti versija unikalius 19 colių ratlankius turės jau standartinės įrangos sąraše.

Modernus, aukščiausia kokybe pasižymintis salonas


Naujasis „Sportage“ gali pasigirti visiškai nauju interjeru. Dizaino komandos tikslas buvo sukurti saloną, galintį pasiūlyti vairuotojo patogumui pritaikytą platų prietaisų skydelį ir paprastą, tačiau modernų dizainą. Interjere galima pamatyti, kaip žaviai dera šaltas metalas ir švelnios medžiagos ir kaip preciziškai horizontalios linijos apibrėžia automobilio kontūrus. 

Naujasis modelis šeimininką pradžiugins aukščiausios klasės medžiagomis. Prabangos jausmą padeda sukurti puikūs tekstilės, odos ir dygsniuotų siūlių deriniai. Kūrėjų pastangų rezultatas – moderni salono aplinka, pasižyminti geresne, nuo išorinio triukšmo saugančia garso izoliacija.

Ankstesnės kartos „Sportage“ turi aiškiai apibrėžtą, vertikalaus dizaino centrinę konsolę, o jo įpėdinio centrinė konsolė suprojektuota horizontaliai. Šis sprendimas pabrėžia salono erdvumą ir sukuria sportiškesnio ir gaivesnio automobilio įspūdį.

Aiškesnis, horizontaliai orientuotas prietaisų skydelis padalintas į dvi aiškias zonas – „rodmenų“ ir „valdymo“. „Rodmenų“ zonos pagrindinė užduotis – prietaisų skydelyje bei 7.0 arba 8.0 colių HMI („Human-machine interface“) lietimui jautriame ekrane pateikti visą vairuotojui reikalingą informaciją kuo aiškiau ir patogiau.

Su centrine konsole besijungianti žemiau esanti „valdymo“ zona į vairuotoją pakreipta 10 laipsnių kampu. Daugelį reikalingų funkcijų dabar galima rasti pasirinktame pramoginės ir navigacinės sistemos ekrane, o naujasis, mygtukais neperkrautas prietaisų skydelis pasižymi ergonomišku išdėstymu bei aiškiai matomai sudėliotomis „valdymo“ zonos funkcijomis.

Į dvi dalis padalintas interjeras leidžia rinktis dviejų spalvų apdailą – „Dark Grey ir „Light Grey“ pilkų arba „Black“ ir „Canyon Beige“ juodos ir rusvos spalvos derinius. Būsimieji pirkėjai taip pat galės pasirinkti vientisą juodos spalvos interjerą. Centrinei konsolei gamintojai parinko klasikinę ir visuomet stilingai atrodančią juodą spalvą. Tiems, kurie pasirinks „GT Line“ liniją, galės mėgautis sportiškumo suteikiančiais elementais: sportiniu odiniu vairu su plokščia apatine dalimi, „piano black“ juodos spalvos prietaisų skydeliu bei aliuminio pedalais.  


Erdvesnis ir daug patogesnis visiems keleiviams


Dėl didesnių interjero ir eksterjero proporcijų ketvirtos kartos „Sportage“ tiesiog pasmerktas būti praktišku. Automobilio kūrėjams pavyko sukurti didesnę erdvę ir komfortą visiems keleiviams.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, labiausiai, net 30 mm, išaugo naujojo modelio ratų bazė (iki 2670 mm). Dėl to salonas tapo erdvesnis.  Naujasis automobilis yra 40 mm ilgesnis (4480 mm). Priekinė kėbulo dalis nuo pradžios iki priekinių ratų ašies padidėjo iki 910 mm, o galinė 10 mm sutrumpėjo (iki 900 mm). Debiutui besiruošiantis „Sportage“ išsaugojo savo pirmtako aukštį (1635 mm) bei plotį (1855 mm).

Dėl pakitusių matmenų keleiviai automobilyje gali jaustis erdviau. Erdvė galvai padidėjo iki 997 mm priekyje (+ 5 mm) ir 993 mm (+16 mm) gale, o priekyje ir gale sėdinčių keleivių kojų zona atitinkamai prasiplėtė iki 1129 mm (+19 mm) ir 970 mm (+ 7 mm).

Padidindami erdvę šio modelio kūrėjai įgyvendino savo tikslą padidinti komfortą. 

Sėdinčiųjų patogumą kuria ne tik didesnė erdvė, bet ir pačios sėdynės. Jos buvo atnaujintos ir patobulintos. Naujasis „Sportage“ gali didžiuotis trijų pakopų sėdynių šildymu, 10 krypčių vairuotojo sėdynės nustatymu bei juosmens atrama ir 8 krypčių keleivio sėdynės nustatymo galimybėmis. Tvirtesnis sėdynių rėmas pagamintas naudojant didesnį kiekį itin tvirto plieno, patobulintos spyruoklės, tai padeda sumažinti vibracijos lygį, prailgina sėdynių eksploatacinį laikotarpį. Naujos sėdynės yra 2,5 kg lengvesnės.

Automobilio gale grindys yra 40 mm žemesnės, o galinė sėdynė – 30 mm aukštesnė. Tai reiškia, kad keleiviai galės džiaugtis natūralesne ir patogesne sėdėsena. Patogumo suteiks ir padidėjusi apatinė šlaunų dalies atrama. 

 „Sportage“ sėdynių atlošas turi 17 reguliavimo padėčių: nuo 23 iki 37 laipsnių. Atlošo reguliavimo svirtis buvo perkelta iš viršaus į apačią, kad gale sėdintys keleiviai galėtų lengviau ir greičiau susikurti patogią aplinką. Gale sėdintys keleiviai taip pat gali pasirinkti vieną iš dviejų šildymo intensyvumo padėčių nugarai ir sėdynei. Tobulas derinys vėsiais rytais.

Visos automobilio versijos pasižymi geresniu matomumu tiek priekyje, tiek gale. Geresnį matomumą priekyje lėmė žemesnis priekinio statramsčio pagrindas bei siauresnis pats statramstis. Siekiant geresnio matomumo atgal, šoniniai veidrodėliai taip pat sumontuoti šiek tiek žemiau. Norintys daugiau ir plačiau matyti vairuotojai apsidžiaugs 62 mm (lyginant su trečios kartos „Sportage“) siauresniais galiniais statramsčiais ir 30 mm aukštesniu galiniu stiklu. Šie pokyčiai ne tik pagerina matomumą, bet ir sustiprina erdvės pojūtį. Norintys jaustis dar erdviau, galės rinktis didesnį, 104 mm didesnį panoraminį stoglangį (490 mm). 

 „Kia“ dizainerių komandos sprendimas padidinti automobilio matmenis lėmė didesnę naujojo „Sportage“ bagažinę. Dvigubas grindis turinti bagažinė padidėjo nuo 465 iki 503 l, taigi yra gerokai praktiškesnė. Nepaisant to, kad naujo „Sportage“ plotis nepakito, sumanių inžinierių sprendimų dėka bagažinė tapo 35 mm platesnė. 

Naujasis modelis už savo pirmtaką pranašesnis ir kalbant apie degalų bako talpą. Ji padidėjo nuo 58 iki 62 l ir išvaduos vairuotoją nuo dažno apsilankymo degalinėse.



Žemesnis triukšmo lygis – malonesnė kelionė


Viena iš svarbiausių naujojo modelio komforto priežasčių – „Kia“ inžinierių kruopščiai apgalvoti, triukšmą ir vibraciją mažinantys, sprendimai. Reikšmingi pokyčiai leidžia „Sportage“ modeliui lygiuotis į labiausiai rafinuotus savo klasės automobilius, o garso ir triukšmo lygiu jis gerokai lenkia savo kompaktinės klasės SUV konkurentus. 

Varikliui dirbant laisvąja eiga naujasis „Sportage“ su benzininiu varikliu užfiksuoja tik 36 decibelų stiprumo triukšmą (2 dB mažiau už ankstesnės kartos modelį), o su dyzeliniu – 44 dB (ankstesnis modelis - 46 dB). Mažesnį triukšmo ir vibracijos lygį padeda užtikrinti geresnė prietaisų skydelio garso izoliacija bei akustiniai variklio skydai. 

Išorinis triukšmo lygis sumažėjo nuo 66 iki 63 dB. Šiuos pasiekimus lėmė nauji galinės pakabos tvirtinimo elementai bei pažangesnės ratų arkas dengiančios garsą sugeriančios medžiagos. Dėl mažesnio vėjo keliamo triukšmo reikia dėkoti storesniam priekinių durelių stiklui, dvigubai panoraminio stogo tarpinei bei papildomai durelių garso izoliacijai.

Pažangūs kūrėjų sprendimai leidžia naujajam „Sportage“ vadintis vienu rafinuočiausių ir didžiausią komforto lygį galinčių pasiūlyti savo klasės modelių. Tikslą padėjo pasiekti ir tvirtesnis kėbulas, ypač grindys, transmisijos patobulinimai ir pažangesnis sėdynių dizainas. 49 proc. tvirtesni ratlankiai taip pat turėjo įtakos mažesnei vibracijai. 

Saugiausias „Sportage“: tvirtesnis kėbulas ir aktyvaus saugumo technologijos
Saugumas visuomet buvo vienas svarbiausių „Kia“ prioritetų. Naujasis „Sportage“ sustiprina prekinio ženklo reputaciją savo klientams pasiūlydamas aukščiausius keleivių ir pėsčiųjų saugumo standartus. Ketvirtos kartos „Kia“ perkamiausias modelis yra pasiruošęs dalyvauti pačiuose griežčiausiuose ir rimčiausiuose saugumo testuose. Pasitikėjimo jam suteikia tvirtesnis rėmas ir plati pasyvaus ir aktyvaus saugumo technologijų gama. 

Naujojo modelio struktūra yra žymiai tvirtesnė. Už tai reikia dėkoti ypač stipriam plienui (UHTS). Jis sutvirtina siūles ir yra atsparesnis didesnei apkrovai. Dėl dramatiškai tvirtesnės struktūros naujojo modelio kėbulo atsparumas sukimui padidėjo net 39 proc.

Trečios kartos modeliui buvo panaudota 18 proc. UHTS plieno, o naujasis modelis gali girtis, kad ši tvirta ir pažangi medžiaga sudaro net 51 proc. jo „kūno“. Didesnis kiekis karšto štampavimo plieno taip pat sustiprina kėbulo vientisumą. Tvirtesnis plienas buvo naudojamas statramsčiams, šoniniams slenksčiams, stogui bei ratų arkoms gaminti.

„Sportage“ standartinės įrangos komplektui priklauso daug pasyvų saugumą užtikrinančių saugos oro pagalvių: vairuotojo ir priekinio keleivio oro pagalvės, šoninės saugos oro pagalvės priekyje bei saugos oro užuolaidos ir priekyje, ir gale. Standartinės įrangos sąraše taip pat galima rasti ISOFIX tvirtinimo taškus, skirtus saugiai pritvirtinti automobilinę vaiko kėdutę. 

Pėsčiųjų saugumu avarijos atveju rūpinasi nuožulnesnis variklio dangtis ir didesnė smūgio „sugėrimo“ zona, padengta saugesne medžiaga ir sintetiniu kaučiuku. Modelio aktyvaus saugumo sistemų gausa dar labiau sumažina sužeidimų tikimybę. 

Naujasis „Sportage“ žada puikiai pasirodyti „Euro NCAP“ testo „Safety Assist“ kategorijoje. Šio testo pagrindinis tikslas – analizuoti naujausias pagalbos technologijas ir jų veiksmingumą, norint išvengti avarijų ir sušvelninti sužeidimus. Standartiniam naujojo modelio įrangos paketui priklausanti „Kia“ VSM (Vehicle Stability Management) stabilumo sistema, kuri, pasitelkdama ESC stabilumo kontrolės sistemą ir elektroninį vairo stiprintuvą, padeda užtikrinti stabilumą stabdant ir įveikiant posūkius. Abi funkcijos aktyvuojasi vos pastebėjusios sukibimo praradimą ir padeda vairuotojui saugiai suvaldyti automobilį.

Netrukus debiutuosiančio modelio savininkai galės pasirinkti naujausias aktyvaus saugumo technologijas. Priklausomai nuo rinkos, sąraše galima rasti šias sistemas:

•    „Autonomous Emergency Braking“ (AEB)* sistema. Jos ilgo nuotolio radarai užfiksuoja galimą susidūrimą su kita transporto priemone ar pėsčiuoju ir ima stabdyti automobilį. 
•    „Lane Departure Warning System“ (LDWS) sistema, kuri garsiniu signalu įspėja, kai vairuojas išvažiuoja iš eismo juostos neįjungęs posūkio signalo.
•    „Lane Keeping Assist System“ (LKAS) sistema stebi, ar naujasis „Sportage“ neišklysta už eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia automobilį atgal į eismo juostą.
•    „High Beam Assist“ (HBA) sistema, automatiškai reguliuojanti žibintus, atsižvelgiant į eismo sąlygas. 
•    „Speed Limit Information Function“ (SLIF). Šios sistemos davikliai stebi kelio ženklus ir prietaisų skydelyje juos atkartoja.
•    „Blind Spot Detection“ (BSD) sistema drauge su „Lane Change Assist“ (LCA) funkcija stebi 70 m atstumu už „Sportage“ važiuojančias transporto priemones ir ant šoninio veidrodėlio esančioje zonoje įspėja vairuotoją apie į „akląją zoną“ patekusį automobilį.
•    „Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistema, įspėjanti apie kitas transporto priemones, kai važiuojate atbuline eiga. 

*Autonominė avarinio stabdymo sistema (AEBS) yra pagalbinė sistema, kuri neatleidžia vairuotojo nuo atsakomybės saugiai vairuoti transporto priemonę. Vairuotojas turi laikytis kelių eismo taisyklių ir stebėti eismo sąlygas. AEBS sistema nėra autonominė automobilio valdymo priemonė. 
Sklandesnis, rafinuotesnis ir dinamiškesnis valdymas
Siekdami, kad naujasis modelis išties pranoktų savo pirmtaką, inžinieriai dėjo daug pastangų, kad netrukus į trasą išvažiuosiantis „Sportage“ pasižymėtų ypatingu stabilumu, greitesne reakcija ir patogumu. Jiems pavyko įgyvendinti užsibrėžtą tikslą – naująjį modelį galime vadinti geriausiai valdomu „Sportage“ per visą jo gyvavimo istoriją. 

Nepriklausomos priekinės pakabos konstrukcija iš esmės yra tokia pat, kaip ir ankstesnio modelio, tačiau keletas patobulinimų leido jai geriau prisitaikyti prie naujo kėbulo. Pakabos pokyčių rezultatas - tikslesnės automobilio valdymo galimybės. Dėl didesnio stabilumo ir geresnio prisitaikymo prie skirtingos kelio dangos inžinieriai pakeitė pakabos tvirtinimo pozicijas, o tvirtesni ratų guoliai ir įvorės tiesiog nepalieka jokių kliūčių naujajam „Sportage“ didžiuotis stabilumu ir patikimu valdymu.

Galinė, taip pat nepriklausoma pakaba, dviejų varančiųjų ratų modifikacijose turinti po dvi dvigubas svirtis, yra pajėgesnė susidoroti su išoriniu triukšmu ir nepageidaujama vibracija. Patobulinti ilgesnės eigos amortizatoriai geriau sugeria mažas vibracijas, važiuojant nelygia kelio danga. Ant izoliuotų įvorių sumontuotas galinis porėmis taip pat aktyviai kovoja su triukšmu. Tyliau, patogiau ir ramiau važiuoti leidžia šiek tiek pakeista pakabos geometrija ir tvirtesni ratų guoliai.

Visi šie pakabos patobulinimai bei 40 mm ilgesnė ratų bazė nepalieka abejingų net pačių jautriausių kelio nelygumams bei automobilio paklusnumui.

„GT Line“ modeliai turi unikalią, tik šiai linijai būdingą pakabą. Atsižvelgiant į Europos vairuotojų poreikius sukurta ir Europos keliuose išbandyta „GT Line“ užtikrina dar sportiškesnį, kietesnį ir jokių kompromisų komfortui nepaliekantį automobilio valdymą.

Ketvirtos kartos „Sportage“ modelio papildomos įrangos sąraše galima rasti itin pažangią vairo stiprintuvo sistemą R-MDPS. Europoje parduodami „GT Line“ linijos modeliai šią sistemą turės nuo pat įsigijimo dienos. 

R-MDPS sistema užtikrina geriau juntamą, tikslesnį valdymą. Tokiomis savybėmis pasižymintis naujasis „Sportage“ pelnytai gali vadintis vienu dinamiškiausių kompaktinės klasės SUV segmento automobilių, nepripažįstančiu jokių kompromisų komfortui ir stabilumui. 

Lyginant su trečios kartos modeliu, jo įpėdinis gali pasiūlyti geresnes stabdymo savybes. Patobulintos stabdžių apkabos ir naujos stabdžių kaladėlės padeda sumažinti stabdymo kelią. Už geresnę stabdymo jėgą reikia dėkoti ne tik šiems patobulinimams, bet ir didesnio diametro stabdžių diskams. Elektroninis parkavimo stabdys taip pat buvo atnaujintas ir dabar įsijungia automatiškai, vos tik išjungiamas variklis. 

Kaip ir ankstesnis, šis modelis suteikia galimybę rinktis priekinių arba visų varančių ratų pavarą. Nesvarbu, kokį variantą vairuotojai išsirinks, jie liks sužavėti patogiu, tiksliu ir saugiu valdymu bet kokiomis kelio sąlygomis.

Navigacinė bei „Kia Connected Services“ sistemos ir bevielis telefono kroviklis


Debiuto dieną naujajam „Sportage“ modeliui pasitikėjimo tikrai suteiks daugybė vairavimą palengvinančių technologijų. Inovatyvios ir efektyvios technologijos naująjį modelį paverčia moderniausiu savo klasės automobiliu.

Naujausia „Kia“ audiovizualinė (AVN) sistema suteikia prietaisų skydeliui modernumo. Vairuotojai gali rinktis 7.0 arba 8.0 colių lietimui jautrų pramoginės sistemos ekraną. Sistema palaiko skaitmeninio DAB radijo funkciją. 

Kartu su navigacine sistema veikianti „Kia Connected Services“ suteikia vairuotojui labai naudingos informacijos. Kompanijos „TomTom“ palaikoma sistema rodo eismo pokyčius realiu laiku*, įspėja apie greičio matuoklius bei ieško ir parodo vietovės, kurioje esate, orų prognozes. Europos pirkėjams ši sistema nieko nekainuos septynerius metus nuo įsigijimo dienos. „Kia Sportage“ veikiausiai yra pirmasis Europoje tokią sistemą turintis kompaktinis visureigis.

* Priklausomai nuo šalies, šiai funkcijai gali būti taikomi teisiniai apribojimai.

Pramoginė sistema derinama su 160 vatų šešių garsiakalbių garso sistema. Tikri melomanai taip pat galės rinktis galingą 320 vatų „JBL® Sound“ sistemą, turinčią aštuonis garsiakalbius, išorinį stiprintuvą ir „Clari-Fi TM“ atkūrimo technologiją. 

Pirmą kartą kompaktinės klasės SUV automobilių istorijoje naujasis „Sportage“ galės pasiūlyti bevielį mobilaus telefono kroviklį. Tai dovana tiems, kurie nuolatos jaučia troškulį moderniausioms technologijoms. Centrinėje konsolėje įdiegtas bevielis kroviklis suteikia galimybę įkrauti savo mobilųjį telefoną ar planšetę be jokio laido. Nesuderintą įrenginį atpažįstanti 5W įkrovimo sistema aktyvuojasi vos padėjus telefoną ant dėklo bei įspėja vairuotoją, jeigu jis palieka telefoną išlipęs iš automobilio. 

Informaciją apie įkrovimo būklę sistema pateikia prietaisų skydelyje. Be to, ji turi apsaugos nuo perkaitimo funkciją. „Sportage“ modelyje įdiegtos dvi USB jungtys. Priekyje esanti jungtis įrašyta standartinės įrangos paketo komplekte, o galinė priklauso nuo vairuotojo pasirinkimo. Ši jungtis taip pat suteikia galimybę įkrauti savo mobiliuosius įrenginius. 

Priklausomai nuo rinkos, naujo modelio šeimininkai gali tikėtis daugybės kitų privalumų. Pavyzdžiui, galinio vaizdo automobilio parkavimo kameros ar „Smart Power Tailgate“ funkcijos, kuri automatiškai atidaro bagažinę, kai prie jos priartėja raktas. Sąrašą tęsia prie vairo judesių prisitaikantys ir geresnį matomumą naktį užtikrinantys „Dynamic Bending Headlamps“ žibintai ir „Smart Welcome“ funkcija. Nukreipus išmanųjį raktą 1,3-1,7 m atstumu link durų rankenos, ši sistema automatiškai įjungia interjero ir durų rankenėlių apšvietimą bei atlenkia šoninius veidrodėlius.


Naujas 1,6 l  T-GDI variklis ir atnaujintas 2.0 l dyzelinis variklis su turbina


Kurdami naująjį modelį, inžinieriai kiekvienai jo detalei taikė aukštus ekonomiškumo ir dinamikos standartus. Kiekvienas variklis atitinka itin griežtus naujausius „Euro 6“ standartus. Dėl ekonomiškumo ir ekologijos ne tik neprireikė aukoti dinamikos, bet ir pavyko ją pagerinti. 

Kaip ir pirmtakas, naujasis „Sportage“ tiek privatiems klientams, tiek įmonėms gali pasiūlyti platų dyzelinių ir benzininių variklių asortimentą. Ketvirtos kartos modelis daugelį variklių paveldėjo iš savo pirmtako. Tiek laiko patikrinti, tiek nauji varikliai pasižymi ekonomiškumu, žemesniu triukšmo lygiu ir dinamiškumu. Pirmą kartą „Sportage“ modelyje montuojamas naujasis 1,6 l T-GDI variklis „GT Line“ versijų pirkėjams dovanoja ne tik sportišką dvasią, bet ir mažesnį degalų sąnaudų lygį. 

Benzininių variklių gamai priklauso 1,6 l GDI ir naujausias „Kia“ 1,6 l T-GDI varikliai.

130 AG ir 161 Nm sukimo momentu pasižymintį GDI variklį savo įpėdiniui padovanojo trečiosios kartos „Sportage“ modelis. Kartu su daugybe naujo modelio patobulinimų, tokių, kaip geresnė aerodinamika, ISG sistema, šis variklis gali pažadėti žemesnes degalų sąnaudas ir emisijas. 

„Gamma“ 1,6 l T-GDI variklis yra pagamintas „Kia cee‘d GT“ ir „pro_cee‘d GT“ modeliuose montuojamų variklių pagrindu. Tai motoras tikriems galios entuziastams. Specialiai „Sportage GT“ modeliams pritaikytas 1,6 l T-GDI variklis įgyvendina vairuotojų svajones apie greitesnę akseleratoriaus reakciją, ekonomiškumą ir greičiau pasiekiamą didžiausią sukimo momentą. 174 AG ir 265 Nm sukimo momentą, esant 1500-4500 aps./min., galintis pasiūlyti T-GDI variklis turi naują vieno sraigto turbokompresorių su elektroniniu valdymu. Šie komponentai užtikrina greitesnę variklio reakciją ir ekonomiškumą įsibėgėjant. 

Inžinieriai  taip pat pasirūpino naujomis uždegimo ritėmis, didesniais įsiurbimo kolektoriais, mažesne trintimi pasižyminčia variklio grandine ir žymiai aukštesniu kompresijos laipsniu (nuo 9.5:0 „cee‘d GT“ iki 10.0.0 „Sportage“).

Atsižvelgdami į dyzelinių variklių populiarumą Europoje, kūrėjai pasirūpino trečios kartos „Sportage“ savininkams jau pažįstamu 1,7 l 113 AG CRDi varikliu bei atnaujintu 2,0 l R varikliu, kuris savo ekonomiškumu ir žemesniu triukšmo lygiu gerokai lenkia ankstesnįjį „Sportage“ ir daugelį kitų savo segmento atstovų. 

2.0 litrų dyzelinis variklis su turbina turi dvi versijas: 134 AG, 373 Nm bei 181 AG, 400 Nm. Šio, pažangesnio bei daugybę atnaujinimų galinčio pasiūlyti variklio blokas yra 5 kg lengvesnis. 

Žemesnė 2,0 l R variklio degimo temperatūra sumažina NOx emisijų kiekį. Įveikti griežtus emisijų standartus padeda sumažintas kompresijos laipsnis, nauja išmetamųjų dujų cirkuliacijos aušinimo sistema ir naujas NOx emisijų filtras. 

Šis variklis ne tik ekonomiškas, bet ir tylus. Triukšmą ir vibraciją neutralizuoti padeda naujas variklio bloko dangtis, nauja pavaros grandinė su integruota akustine plokšte ir nauja dyzelinio filtro garso izoliacija. Mechaninė trintis taip pat mažesnė. Dėl to „kalta“ nauja nano-deimantų stūmoklių danga. 

Tiek silpnesnę, tiek galingesnę šio dyzelinio variklio versiją galės rinktis ir standartinių, ir „GT Line“ modelių savininkai.


Pažangi septynių pavarų DCT transmisija


Naujasis „Sportage“ modelis nustebins nauja septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija (DCT). „Kia cee‘d“ modelyje debiutavusi transmisija bus derinama su naujuoju 1,6 l 174 AG T-GDI varikliu. Ji sugeba susidoroti su didesniais variklio sūkiais ir gali pasiūlyti sportiškesnį vairavimą. 

Šią transmisiją kūrė „Kia“ komanda. Pagrindinė jos misija – užtikrinti sportiškumą ir neabejotiną komfortą. 

Vairuotojai džiaugsis greitesniu nei tradicinės automatinės transmisijos pavarų perjungimu bei mažesnėmis eksploatacinėmis išlaidomis. Su 1,6 l T-GDI varikliu derinama DCT transmisija lemia panašias anglies dvideginio emisijas kaip ir tradicinė mechaninė transmisija. 

Vėliau „Sportage“ pirkėjai galės rinktis šešių pavarų mechaninę arba automatinę transmisiją.

2016 m. „Kia Sportage“ prekybos vietas pasieks netrukus
Europos prekybos salonus naujasis „Sportage“ modelis pasieks pirmąjį 2016 m. ketvirtį. Būsimieji šeimininkai drauge su automobiliu gaus unikalią 7-erių metų arba 150 000 km garantiją. Daugiau techninių detalių apie šį modelį bus paskelbtą šiek tiek vėliau, prieš jam pasirodant prekyboje.