Automobilininkų pavasario pradžią tradiciškai pranašauja „Europos metų automobilio“ rinkimų finalas. Daugiau nei penkis dešimtmečius rengiamame konkurse šiemet pergalę išplėšė Pietų Korėjos automobilių gamintojo kūrinys – elektrinis „Kia EV6“.
Geriausiu Senojo žemyno metų automobiliu elektrinę transporto priemonę, pasižyminčią gausybe pažangių technologijų ir naujoviškų sprendimų, įvardijo nepriklausoma 59 automobilių žurnalistų komisija, sudaryta iš 22 Europos valstybėms atstovaujančių narių. Iš septynių konkurso finalininkų ypatingai vertinamą titulą „Kia EV6“ skyrusi komisija pabrėžė išskirtinai ilgą jo privalumų sąrašą.
Pirmą kartą trumpajame rinkimų finalininkų sąraše iš septynių kandidatų į garbingą apdovanojimą net šeši modeliai buvo varomi ne vidaus degimo, o elektros varikliais.
Lemiamame etape „Kia EV6“ nugalėjo šiuos „Europos metų automobilio 2022“ rinkimų finalininkus: „Cupra Born“, „Hyundai Ioniq 5“, „Peugeot 308“, „Škoda Enyaq iV“, „Ford Mustang Mach-E“ ir „Renault Megane E-Tech“.
Įvertino ir dizainą, ir galimybes
Naujasis „Kia EV6“ – modelis, kurį Pietų Korėjos gamintojas kūrė naudodamas specialiai elektra varomoms transporto priemonėms skirtą E-GMP platformą. Tai leido pagaminti erdvų, išraiškingą ir galimybėmis stebinantį miesto krosoverį, mat dėl naujos platformos automobilio svorio centrą pavyko nuleisti itin žemai, o ratus išstumti į tolimiausius kėbulo kampus ir taip užtikrinti pagirtinas valdymo savybes bei stabilumą kelyje.
Be to, sprendimas ratus montuoti tolimuose kėbulo taškuose leido sukurti daug vietos keleiviams užtikrinantį automobilį: nors „Kia EV6“ yra kompaktiškas, jo atstumas tarp ratų ašių siekia 2 900 mm, o tai erdve prilygsta vidutinio dydžio visureigiui. Įvertinti reikėtų ir 520 litrų talpos bagažinę, kuri, nulenkus galinių sėdynių eilę, išauga iki 1 300 litrų. Be to, nedidelė papildoma bagažo erdvė šiame elektromobilyje gali būti įrengta ir po priekiniu gaubtu.
Norėdami išsaugoti geriausias automobilio savybes, „Kia“ inžinieriai nusprendė elektros variklius montuoti tose vietose, kur jie įprastai būna vidaus degimo jėgaines turinčiose transporto priemonėse. Tai prisidėjo prie tolygaus svorio paskirstymo ir didesnio automobilio stabilumo kelyje. Priklausomai nuo pasirinkimo, elektrinis krosoveris gali būti varomas dviem arba visais keturiais ratais.
Būtent tokias savybes, taip pat ir galimybę viena įkrova nuvažiuoti iki 500 km atstumą, ypač sparčiojo įkrovimo technologiją, leidžiančią elektromobilio bateriją papildyti iki 800 V galia, įvertino ir kompetentinga automobilių žurnalistų iš visos Europos komisija. Prisijungus prie atitinkamos galios įkrovimo stotelės, šio elektromobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti vos per 18 minučių.
Atskiro pažymėjimo nusipelnė ir „Kia EV6“ įdiegta technologija, leidžianti elektromobilio baterijose esančią energiją išnaudoti ir kitiems elektriniams daiktams įkrauti: nesvarbu, ar tai kitas elektromobilis, ar, pavyzdžiui, elektrinė žoliapjovė. Anot „Europos metų automobilio rinkimų“ komisijos, tokie sprendimai leidžia į šiuolaikinių elektromobilių galimybes pažvelgti naujomis akimis.
Pro komisijos narių akis neprasprūdo ir tokios technologinės naujovės, kaip antai papildytosios realybės funkciją turinti navigacijos įranga, kurios projekcinis ekranas nuorodas vairuotojui pateikia tiesiai ant kelio. Panašias galimybes turinčios sistemos kol kas diegiamos tik į „premium“ segmento modelius. Be to, automobilį galima valdyti išmaniuoju rakteliu ir, pavyzdžiui, įvairuoti į itin ankštą stovėjimo vietą ar iš jos išvairuoti.
Į elektrinį krosoverį montuojama 77,4 kWh talpos baterija. Keturiais ratais varomoje EV6 versijoje montuojami du elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 239 kW (325 AG), o didžiausias sukimo momentas – net 605 Nm. Kiek vėliau debiutuosiančios sportiškiausios GT versijos elektros variklių pajėgumas sieks 430 kW (577 AG).
Naujasis „Kia“ elektrinis krosoveris EV6, kurio kaina Lietuvoje prasidės nuo 59 490 eurų, Baltijos šalyse pasirodys balandžio mėnesį.