LRT.lt
2022.01.24 10:19

Automobilio eksploatacija visuomet buvo neatsiejama nuo sunkiai prognozuojamų gedimų ir dėl to gresiančių nenumatytų remonto išlaidų. Elektrifikacija ir išmaniosios technologijos tai sparčiai keičia – jau dabar programinė įranga atnaujinama nuotoliniu būdu, o jei ir reikia atvykti į servisą, tai dažniausiai tik greitai patikrai. Anot ekspertų, laikas, kai automobiliu apskritai beveik nereikės rūpintis, jau ne už kalnų, skelbiama „Velocita“ pranešime žiniasklaidai.

Spartėjant transporto elektrifikacijai, itin geroje padėtyje atsidūrė įmonės, sugebėjusios užtikrinti maksimalų automobilių su vidaus degimo varikliais patikimumą. Vienas ryškiausių tokios strategijos pavyzdžių – surinkimo kruopštumui ir kokybės kontrolei itin didelį dėmesį skirianti bendrovė „Kia“.

Pietų Korėjos gamintojos investicijos ir pastangos netruko atsipirkti – pastaraisiais metais šiuo prekių ženklu pažymėti automobiliai patikimumo reitinguose užima aukščiausias vietas. Pereinant prie elektros variklių, ši tendencija turėtų dar labiau išryškėti.

10 metų garantija taps realybe

OEV.LT vaizdo kanalo įkūrėjas Tadas Ratkevičius pažymi, jog dėl paprastesnės konstrukcijos, kurioje gerokai mažiau judančių detalių, elektromobiliai yra gerokai patikimesni už automobilius su vidaus degimo varikliais.

Pasak pašnekovo, elektromobiliai vis dar gali būti laikomi rinkos naujiena, todėl pratinant ir drąsinant vartotojus, jų kokybei bei patikimumui skiriamas ypatingas dėmesys. Geras pavyzdys, T. Ratkevičiaus teigimu, daugumos gamintojų, įskaitant ir „Kia“, teikiama garantija, kad baterija aštuonerius metus arba 160 tūkst. kilometrų išlaikys mažiausiai 70 proc. įkrovimo talpos.

„Jei po minėto laikotarpio talpa sumažėtų labiau nei žadėta, gamintojai sutinka pakeisti bateriją arba atkurti pradines jos charakteristikas. Potencialiems pirkėjams tai suteikia papildomą pasitikėjimą, nes būtent baterija kol kas yra brangiausia elektromobilio dalis, dėl kurios vartotojams labiausiai neramu“, – pastebi elektromobilių ekspertas.

„Kia“ išsiskiria tuo, kad ilgą garantiją suteikia ne tik baterijoms, bet ir visiems savo parduodamiems automobiliams. Septyneri metai arba 150 tūkst. kilometrų be jokių papildomų rūpesčių – toks pasiūlymas, anot T. Ratkevičiaus, rodo, jog įmonė labai pasitiki savo gaminių kokybe ir yra užtikrinta, kad jie neges.

„Vartotojų požiūris į „Kia“ automobilius per pastaruosius penkerius metus visiškai pasikeitė. Sėdęs į bet kurį Pietų Korėjos gamintojos modelį dabar gali aiškiai pajusti, kad kokybė ir vairavimo malonumas – visiškai kito lygio. Tikiu, kad elektrifikuodama savo modelius ateityje bendrovė garantiją galės prailginti iki 10 metų“, – viliasi pašnekovas.

Naujas iššūkis – programinė įranga

T. Ratkevičius manymu, naujojo „Kia EV6“ elektromobilių entuziastai Lietuvoje laukia ne veltui. Bene didžiausias šio modelio privalumas – segmente sau lygių neturinti dviguba 400 arba 800 voltų įkrovimo sistema. Eksperto vertinimu, naujos kartos elektromobilis išsiskirs būtent pažangiausiomis įkrovimo technologijomis.

„Geras kokybės ir kainos santykis visuomet buvo skiriamasis „Kia“ automobilių bruožas. EV6 modelis konkuruos ir su aukštesnio segmento elektromobiliais, tad turėtų pritraukti naujų klientų. Nujaučiu sėkmę, tačiau tik laikas parodys, ar buvau teisus“, – prognozuoja elektromobilių entuziastas.

Viena iš jautriausių temų kalbant apie elektromobilius – programinė įranga. T. Ratkevičiaus tvirtinimu, „Teslai“ šioje srityje sekėsi itin gerai, nes ši bendrovė nuo pat pradžių kūrė ir tobulino būtent elektra varomiems automobiliams skirtas sistemas. Tuo metu seniesiems rinkos žaidėjams tenka persiorientuoti, o tai gerokai sudėtingiau.

„Procesas šiek tiek užtruks, kadangi informacinės technologijos jau apima visą automobilio konstrukciją. Pradėti nuo nulio nėra taip paprasta, todėl kai kurie gamintojai šį darbą patiki kitoms įmonėms. Pavyzdžiui, „Volvo“ savo automobiliams pasirinko „Google“ programinę įrangą“, – dėsto ekspertas.

Skaityti daugiau >>>>>